שיטות להפחתת כאב הטיפול

שיטות הפחתת כאב בהסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר עבור רוב המטופלים הוא הליך מציק וכואב, אף אל פי שכל המטופלים חוו בעברם את כאב עשיית הקעקוע, רבים חוששים מהכאב הכרוך בהסרתו. קיימות תגובות שונות לכאב של הסרת הקעקוע בקרב המטופלים, לרוב הכאב הוא ניסבל וחלקם לא עומדים בו, התיאור המדויק ביותר הוא כגומייה המצליפה במהירות על פני העור.

קיימות מספר דרכים של שיטות להפחתת כאב, במאמר הבא נביא את מספר השיטות השונות לנוחיותכם.

 


שקיות קרח לטיפול בהסרת קעקועים
שקיות קרח לטיפול הסרת קעקועים
שקיות קרח לטיפול הסרת קעקועים

אחת הדרכים הם לקנות שקיות קרח העשויות מג'ל מיוחד שלא קופא את השקית מכניסים למקפיא כמה שעות לפני הטיפול ובזמן הטיפול ניתן לעשות קומפרסים ו/או לחלופין להקפיא את האזור לפני הטיפול, לרוב אם מניחים את השקית 10-15 דק' לפני הטיפול במקום "נרדם" חלקית והטיפול נוח למטופל, שיטה זו לוקה בחסרון שהיא מתאימה רק לקעקועים קטנים עד בינוניים, ולא תמיד יעילה בכל המטופלים בעיקר לרגישים יותר. יתרונות השיטה שהיא יעילה לרוב זולה ופשוטה.

 


משחת אלחוש לטיפול הסרת קעקועים
משחת אלחוש לטיפול הסרת קעקועים
משחת אלחוש לטיפול הסרת קעקועים

 קרמים כדוגמת "אמלה" , "עזרקאין" ו"לידוקאין" מכילים לרוב חומר הרדמה פעיל בריכוז 5% המגיע ממשפחת "הדוקאינים", לרוב המטופלים שיטה זו היא היעילה ביותר והפופולרית ביותר, את הקרם מורחים על העור שעה עד שעה וחצי לפני הטיפול ועוטפים את האזור בניילון נצמד על מנת לקבל מקסימום לחות של המשחה על לתחילת הטיפול. שיטה זו היא הנפוצה ביותר והפרקטית ביותר ניתן ליישם אותה על שטחים גדולים של קעקועים , לרוב היא מאלחשת את המקום לגמרי והטיפול מעוד נוח למטופל, החיסרון של המשחות שהם קצת יקרות ללא מרשם (120 ₪) וצריכות הכנה מוקדמת.

 


זריקות לידוקאין לטיפול הסרת קעקועים
זריקות לידוקאין לטיפול הסרת קעקועים
זריקות לידוקאין לטיפול הסרת קעקועים

בניגוד למשחות שצריכות יישום של כשעה עד שעה וחצי זריקות הרדמה יכולות לעבוד באופן מיידי כמו הרדמה מקומית, עם זאת זריקות אלו לא ניתנות לעזור לקעקועים בינוניים וגדולים מכיוון שלא ניתן לתת הרבה זריקות באותו המקום, שיטה זו קצת מסורבלת והיא מתאימה יותר לטיפולים אסתטיים, היא דורשת רופא צמוד ומייקרת באופן משמעותי את הטיפול ולרוב המחט מפחידה את המטופל יותר מהטיפול בלייזר עצמו.

 


מכונת אויר קר לטיפול בהסרת קעוקועים
מכונת אויר קר לטיפול בהסרת קעוקועים
מכונת אויר קר לטיפול בהסרת קעוקועים

יחידת קירור מזרימה אויר קר עד למינוס של 30 מעלות דרך צינור גמיש, שיטה זו לא מאלחשת את המקום רק גורמת להרגשת נוחות בזמן הטיפול, שיטה זו פופולרית רק בחלק מהמטופלים ויש כאלו שהקור לא עוזר להם והם צרכים אלחוש כימי ע"י משחה או זריקות, כמובן שלהקלת הטיפול עצמו שיטה זו היא טובה מאוד.