הסרת איפור קבוע והדמיית שיער

איפור קבוע | רקע

איפור קבוע הינו תהליך קוסמטי של החדרת פיגמנט לעור ע”י מחט ממש כמו קעקוע.  נמכר ככזה שיורד לאחר תקופה מסויימת אך בפועל איפור קבוע יכול להישאר בעור שנים לא מעטות , יש שמכנים את תהליך בשם גם דרמו-פיגמנטציה או מיקרו-פיגמנטציה. כיום לרבו איפור קבוע מתבצע על ידי קוסמטיקאיות ובמכוני היופי , יחד עם זאת התהליך דורש מיומנות רבה מאוד על מנת להגיע לתוצאה הנכונה. לרוב נראה איפור קבוע בגבות / קו הריסים (אייליינר) ובקרקפת (אצל גברים).

ההבדל בין איפור קבוע והדמיית שיער לקעקוע

אז זהו שכמעט אין הבדל , איפור קבוע והדמיית שיער הם קעקוע לכל דבר , ההבדל העיקרי בינהם יהיה לרוב עומק חדירת המחט וכמות הדיו המוחדרת לעור, מה שישפיע באופן ישיר על כמות טיפולים נמוכה יותר מהסרת קעקוע רגיל. כמובן שיש מקרים שהמקעקע שעשה את האיפור הקבוע או הדמיית השיער אינו מיומן מספיק מה שיגרום להחדרת דיו בכמות גדולה והחדרת המחט בצורה שהאיפור הקבוע והדמיית השיער הופכים להיות קעקוע לכל דבר ועניין.

הסרה ותיקון של איפור קבוע והדמיית שיער כושלים

הדרכים שמצויות בשוק כיום הם :
1. הסרת איפור קבוע ע”י טכנולוגית לייזר , טיפול יעיל מאוד ללא תופעות לוואי .
2. ע”י חומצה – מאוד מסוכן כי כל חומצה שצריכה להגיע לדרמיס הורסת לפני כן את האפידרמיס.
3. נטרול ע”י קעקוע בצבע העור – לרוב לא מצליח ורק מקשה על הסרה בלייזר.

איפור קבוע | בהלכה היהודית

בין פוסקי ההלכה יש דעות שונות אם מותר להשתמש בטכנולוגיה זו, האוסרים סוברים שאיפור קבוע זהה לאיסור כתובת קעקע שנאסרה מהתורה, לעומתם המתירים סוברים שאין זה ממש כתובת קעקע. דעתו של הרב עובדיה יוסף בספרו “טהרת הבית חלק שלישי (עמוד כט)”, שלאחר עיון בדברי הפוסקים בנושא זה, נראה כי ביצוע איפור כזה לצורך נוי ויופי אינו איסור, וביצועו לצורך כיסוי וטשטוש צלקת או להשלים צורת שיער בגבות – ניתן להקל בו אף לכתחילה.

בספרו העלה מספר ספיקות שיש באיסור זה. א. דעת כמה ראשונים היא שהתורה אסרה רק כתיבת שם הקשור לעבודה זרה על גבי העור, משום שעובדי עבודה זרה נהגו לרשום שם עבודה זרה על גבי עורם על ידי קעקוע, כדי להראות דביקותם בעבודה הזרה. ב. יש הפוסקים שהתורה אסרה רק כתיבת אותיות או ציור שלם, דבר שלא נעשה באיפור קבוע. בנוסף, למרות שעל פי ההלכה נאסרה יצירת כתובת קעקע אף אם אינה שם של עבודה זרה או אותיות – נטען כי יש להקל בעניין האיפור הקבוע, מפני שאינו קבוע כל כך אלא מיטשטש עם השנים ולא נרשם עמוק בבשר האדם אלא רק תחת שכבת העור הראשונה.

צור קשר היום וכבר מחר תוכל להתחיל להסיר